Jak snížit hmotnost zdravě.

Jak dosáhnout snížení hmotnosti zdravě. 

V Severní Americe byla publikována největší studie, která kdy porovnávala míru obezity u lidí, kteří jedí převážně rostlinnou stravu a těch kteří jedí převážně živočišnou. Jedlíci masa byli na vrcholu žebříčku s průměrným indexem tělesné hmotnosti (BMI) 28,8 - téměř obézní. Flexitaristé (lidé, kteří nejedí maso každý den) si vedli lépe. Jejich (BMI)  bylo 27,3.

Ale i vegetariáni však mohou trpět vysokým výskytem chronických onemocnění, pokud jedí hodně zpracovaných potravin. Vezměte si například Indii, kde se míra cukrovky, srdečních chorob, obezity a mrtvice zvýšila mnohem rychleji, než by se dalo očekávat vzhledem k relativně malému nárůstu spotřeby masa na hlavu. To bylo částečně způsobeno zjevným posunem od hnědé rýže k bílé a nahrazením jiných rafinovaných uhlohydrátů a produktů rychlého občerstvení za tradiční indické (luštěniny, ovoce, zeleninu, celozrnné produkty, ořechy a semena).

Rozhodující pro zdravé hubnutí jsou potraviny rostlinného původu a omezení konzumace průmyslově "ultra zpracovaných" potravin.

Podrobnější údaje o tomto tématu najdete v knize Dr. Gregera, How Not to Diet. Shrnuje optimální kritéria, která umožňují hubnutí a zároveň zvažuje, jak tyto potraviny skutečně ovlivňují naše zdraví a dlouhověkost.